• Посилання скопійовано

«Трудові відносини. Зарплата і кадри» №13(147) | 05.09.2024 р.

Сто сорок сьомий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена трудовим відносинам, зарплаті та кадрам

 «Трудові відносини. Зарплата і кадри» №13(147) | 05.09.2024 р.
Це – тринадцятий цього року (сто сорок сьомий загалом і сорок девʼятий під час війни) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена трудовим відносинам, зарплаті та кадрам. За три тижні, що минули з моменту написання попереднього листа, з’явилося багато нового та цікавого на цю тему.  А саме:
  • зауважимо, що з 24 серпня діє нова форма повідомлення про прийняття на роботу;
  • нагадаємо, в який строк подати відомості про трудові відносини онлайн для бронювання;
  • повідомимо, що означає статус звернення «Скасовано виконання» при скануванні трудових книжок;
  • розповімо про прийняття за основу нових правил безпеки та здоров’я працівників на роботі;
  • зупинимося на правилах встановлення норми тривалості робочого часу;
  • зазначимо, як індексувати зарплату у вересні 2024 року.
Гарного вам читання!
 

Індексація зарплати у вересні 2024 року: поради від редакції

За даними Держстату, споживчі ціни у липні 2024 року порівняно з червнем 2024-го не змінилися, водночас з початку року зросли на 4,3%. Отже, індекс інфляції за липень 2024 року становить 100,0%. 
Індексація грошових доходів населення проводиться у разі, коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації, який установлюється в розмірі 103%. 
У липні 2024 року, за даними нашого розрахунку індексу, поріг індексації не перевищено. Тому цей показник не впливатиме на нарахування індексації у вересні.
Тож, для тих працівників, у яких «базовий» місяць – грудень 2023 року та січень-лютий 2024-го, у вересні 2024 року слід нараховувати індексацію на рівні серпня. Про це ми писали тут.
 

В який строк подати відомості про трудові відносини онлайн для бронювання?

Фахівці ПФУ нагадали про випадки, у яких подається повідомлення про зміни у трудових відносинах:
  • прийняття працівника на роботу;
  • переміщення працівника з одного структурного підрозділу до іншого;
  • переведення на іншу постійну посаду або роботу;
  • звільнення;
  • поновлення на роботі;
  • тимчасове припинення/відновлення дії трудового договору в режимі реального часу.
Термін подання відомостей про трудові відносини – не пізніше ніж протягом наступного дня після настання будь-якого із зазначених випадків.
Відповідні зміни роботодавець подає в особистому кабінеті страхувальника, скориставшись опцією «Відомості про трудові відносини (оперативне подання інформації)»/«Повідомлення про зміни в трудових відносинах» в пункті меню «Комунікації з ПФУ».

З 24 серпня діє нова форма повідомлення про прийняття на роботу

Постановою від 23.08.2024 №967 Кабміном внесено зміни до Постанови КМУ від 17.06.2015 №413 «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту». 
Ці зміни спрямовані  на забезпечення можливості подання фізичними особами, які уклали трудовий договір з домашніми працівниками, повідомлення про укладення або припинення такого договору до територіальних органів ДПС за установленими формами.
Зокрема, відповідні зміни  щодо домашніх працівників внесені до Порядку й до самої форми повідомлення. 
Тож через цю зміну всі роботодавці отримали нову форму повідомлення. До того ж Постановою №967 затверджено форму повідомлення про припинення трудового договору з домашнім працівником.
Постанова №967 діє з 24 серпня.
Завантажити бланк нового повідомлення можна тут. Також вже зʼявилися е-формати повідомлення. У Реєстрі е-форм податкових документів на сайті ДПС розміщено оновлені форми повідомлення про прийняття на роботу (для юросіб – J3001004, для фізосіб – F3001004). 

Що означає статус звернення «Скасовано виконання» при скануванні трудових книжок?

Статус звернення «Скасовано виконання» означає, що звернення містить певні помилки, не опрацьовано та потребує повторного подання (опис причини відхилення вказано в реквізиті «Повідомлення»).
Основними причинами скасування звернень з оцифрування трудових книжок є помилки, які допускають користувачі вебпорталу.
  1. Це трапляється у випадках, якщо скановані копії документів:
  2. не належать заявнику;
  3. зроблені не з оригіналів документів або в чорно-білому форматі;
  4. відскановані неналежним чином (обрізані дати, номери наказів тощо).
2. Наявне порушення вимог до оформлення трудової книжки:
  • відсутня скан-копія титульної сторінки трудової книжки;
  • відсутній підпис власника трудової книжки або запис про зміну ПІБ;
  • відсутня печатка установи або підпис відповідальної особи.
3. В електронній формі звернення в даних особи наявні помилки.
Про це ми писали у своїй новині.

Нові правила безпеки та здоров’я працівників на роботі: прийнято у І читанні законопроєкт

21 серпня ВРУ прийняла за основу законопроєкт №10147 про формування нової системи запобігання професійним ризикам шляхом впровадження ризик-орієнтованого підходу у сфері організації безпеки та здоров’я працівників.
Законопроєктом пропонується:
  • запровадити нову національну систему запобігання виробничим ризикам;
  • запровадити за європейським прикладом системи мінімальних вимог щодо безпеки та здоров’я працівників;
  • запровадити інформування компетентних органів про всі нещасні випадки, та ведення роботодавцем обліку всіх інцидентів, які потенційно могли привести до нещасного випадку;
  • передбачити поряд з існуючою адміністративною та кримінальною відповідальністю можливість покладення за рішенням суду на роботодавця матеріальної відповідальності за нанесення шкоди життю та здоров’ю працівника внаслідок недостатніх та/або неефективних заходів, вжитих роботодавцем;
  • передбачити обов’язкове страхування відповідальності експертних організацій при укладанні договору про надання послуг у сфері безпеки та здоров’я працівників;
  • встановити обов’язки роботодавців щодо забезпечення безпеки та здоров’я окремих категорій працівників і передбачити обов’язок забезпечувати посилену увагу до захисту генетичного спадку працівників.

Встановлення норми тривалості робочого часу: розʼяснення від Держпраці

Фахівці Держпраці підкреслили, що чинним законодавством України не передбачено встановлювати єдину норму тривалості робочого часу на місяць чи рік.
 Ця норма може бути відмінна залежно від того, який робочий тиждень встановлений на підприємстві (п’ятиденний чи шестиденний), яка тривалість щоденної роботи, коли встановлені вихідні дні.
Тому на підприємствах, в установах і організаціях рішення щодо встановлення норми тривалості робочого часу на місяць чи рік приймається самостійно з дотримання норм ст. 50−53ст. 67 КЗпП.
Все говорить про те, що законодавством не встановлено єдиної норми тривалості робочого часу. Вона може бути різною залежно від графіка роботи роботодавця, тому обраховується ним самостійно.

Наразі це  все.
Більше новин на тему трудових відносин та зарплати ви знайдете тут, а консультацій – тут.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Тематичні розсилки/Трудові відносини. Зарплата і кадри

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Трудові відносини. Зарплата і кадри»