Це – п’ятий цього року (сто пʼятдесят сьомий загалом і п'ятдесят дев’ятий під час війни) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена трудовим відносинам, зарплаті та кадрам. За три тижні, що минули з моменту написання попереднього листа, з’явилося багато нового та цікавого на цю тему. А саме:
- розповімо, що змінилося з використанням Постанови №45 для бронювання працівників;
- зауважимо, що з 1 квітня забронювати працівників можуть лише підприємства з оновленою критичністю;
- повідомимо, що до 15 квітня роботодавці мають сплатити штраф від Фонду соцзахисту осіб з інвалідністю;
- підкреслимо, що з 2 квітня на перебронювання працівників в «Дії» – 72 години;
- наведемо форму е-лікарняного та документальне оформлення для сумісників;
- зупинимося на скануванні паперових трудових книжок;
- зазначимо, що Комітет ВРУ підготував до ІІ читання законопроєкт про Єдиний реєстр кваліфікацій;
- підкреслимо, що вже з'явилися плани на перевірки ТЦК на 2025 рік.
З 1 квітня забронювати працівників можуть лише підприємства з оновленою критичністю
За інформацією Мінекономіки, з 1 квітня усі бронювання, які були оформлені за старими правилами, втратять чинність. Продовжити бронювання своїх фахівців після цієї дати зможуть лише компанії, які вже оновили статус критичності відповідно до нових вимог.
Що змінилося з 1 квітня?
- Завершення терміну дії бронювань, оформлених за старою системою.
- Відновлення стандартного режиму розгляду заяв на бронювання працівників для критично важливих підприємств (протягом 72 годин).
- Бронювання будуть доступні виключно підприємствам, які отримали підтвердження критичності за новими правилами.
УВАГА! Зміни до Постанови №45: розʼяснення від ТЦК
Начальник відділу військового обліку та бронювання сектору мобілізаційно-оборонної роботи Миколаївського обласного ТЦК та СП підполковник Олег Чуб
розповів про зміни щодо бронювання працівників за Постановою №45.
Важливе нововведення: оформлення можливе лише за умови, що підприємство виконує мобілізаційне завдання.
До цього працівники на спеціальний облік не переводяться (не бронюються).
«Якщо ми говоримо про 45-ту постанову, то основні зміни – це те, що документальне оформлення бронювання військовозобов'язаних здійснюється лише тоді, коли підприємство почало виконувати мобілізаційне завдання. Тобто якщо підприємство не почало виконання мобілізаційного завдання, документальне оформлення бронювання не здійснюється і працівники таких підприємств на спеціальний облік не переводяться», – сказав Чуб.
З 2 квітня на перебронювання працівників в «Дії» – 72 години
Як ми зазначали вище, з 1 квітня усі бронювання, які були оформлені за старими правилами, втратять чинність. Продовжити бронювання своїх фахівців після цієї дати зможуть лише компанії, які вже оновили статус критичності відповідно до нових вимог.
На це
звернули увагу і фахівці «Дії»: за умови, що ви оновили критичність у період з 1 грудня по 31 березня за новими вимогами, маєте можливість забронювати працівника у кілька кліків через «Дію».
Як отримати критичність за новими правилами та перебронювати працівників, — дивіться у
відеоінструкції. У «Дії» звернули увагу, що з 2 квітня на перебронювання працівників потрібно 72 години.
Лікарняні сумісникам: форма е-лікарняного та документальне оформлення
Страхові виплати та оплата перших 5 днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів роботодавця здійснюються на підставі виданого в установленому порядку
листка непрацездатності (у разі видачі листка непрацездатності у формі документа на папері ‒ на підставі його копії, засвідченої підписом керівника і скріпленої печаткою (у разі наявності) за основним місцем роботи) та довідки про середню заробітну плату за основним місцем роботи. Якщо особа працює на кількох роботах за сумісництвом, додатково додаються довідки про середню заробітну плату за місцями роботи за сумісництвом.
Натомість, якщо щодо сумісника сформований електронний листок непрацездатності, в особистому кабінеті
страхувальника на вебпорталі е-послуг ПФУ відобразиться електронна копія електронного лікарняного, сформованого щодо сумісника.
Відрізнити е-лікарняний основного працівника від е-лікарняного сумісника можете за допомогою унікального номера листка непрацездатності. А саме: до такого унікального номера електронного листка непрацездатності, який присвоюється кожному лікарняному у форматі ХХХХХХ-ХХХХХХХХХХ–Х, буде додано порядковий номер цифрової копії такого електронного лікарняного, символ «1» або «2» чи інша цифра, яка вказує на кількість місць роботи працівника за сумісництвом.
Також вказаний символ потрібен
роботодавцю сумісника, аби правильно обчислити розмір страхової виплати по лікарняному. Про це ми писали
тут.
До 15 квітня роботодавці мають сплатити штраф від Фонду соцзахисту осіб з інвалідністю
До 10 березня Фонд осіб з інвалідністю мав визначитися з кількістю
штрафів за невиконання нормативу.
Розмір штрафу залежить від кількості працівників на підприємстві.
За допомогою електронного цифрового підпису співробітника юрособи або ФОПа потрібно зайти
на портал послуг ПФУ та знайти розділ «Документи». У ньому є розділ документів – «Адміністративно-господарські санкції». Ось у цьому розділі та буде зазначена відповідна інформація щодо штрафу.
Роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соцзахисту осіб з інвалідністю за місцем їх держреєстрації як юросіб або ФОПів на рахунки, відкриті в органах Держказначейства. У 2025 році всі ці реквізити
оновлено. Про це ми писали
тут.
Замість класифікатора професій – Єдиний реєстр кваліфікацій: підготовлено законопроєкт до ІІ читання
Ще 9 травня 2024 року ВРУ прийняла за основу
законопроєкт №9630 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення національної системи кваліфікації відповідно до актуальних потреб ринку праці та інших питань.
Й тільки 19 березня 2025 року Комітет ВРУ з соцполітики на своєму черговому засіданні
розглянув його.
Було прийнято рішення схвалити текст порівняльної таблиці до законопроєкту з пропозиціями та поправками народних депутатів України, а також з урахуванням пропозицій народних депутатів - членів Комітету, проголосованих на засіданні Комітету, та рекомендовано Верховній Раді України прийняти його в ІІ читанні та в цілому із необхідним техніко-юридичним опрацюванням.
Метою законопроєкту є впорядкування системи кваліфікації та створення Єдиного реєстру кваліфікацій (Класифікатора професій) шляхом об’єднання Національного класифікатора професій, Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, Реєстру кваліфікацій, їх діджиталізації та синхронізації з іншими базами даних, щоби процес обміну та доступу до інформації про професійні кваліфікації був швидкий, прозорий та відповідав потребам ринку праці у реальному часі.
І наостанок - дві аналітики від редакції
Які перевірки можуть проводити ТЦК? На підставі яких документів їх проводять? Якщо на підприємстві раніше не вели військовий облік, з чого почати? Який розмір адмінштрафу за порушення його ведення? Які помилки виявляють під час перевірок? Про це все читайте
тут.
Як електронна трудова книжка замінила паперові? Чи обов’язково зараз вести паперову трудову книжку? Як провести сканування паперових трудових книжок та передачу даних до ПФУ? Що робити із паперовою трудовою книжкою після сканування? Про це все ми писали
тут.
Наразі це все.
Більше новин на тему трудових відносин та зарплати ви знайдете тут, а консультацій – тут.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»