• Посилання скопійовано

«Дебет-Кредит» за тиждень. Найкоротші бухгалтерські новини за 12 - 18 серпня

НБУ готує обмеження перерахунків між картками фізосіб, а ДПС - перелік платників з найвищими податковими ризиками; владу просять розширити перелік бронювання, а податківцям на перевірки одягатимуть бодікамери. А ще – індекс інфляції та низка інших новин

«Дебет-Кредит» за тиждень. Найкоротші бухгалтерські новини за 12 - 18 серпня

Увага! НБУ прийме рішення щодо обмеження перерахунків між картками фізосіб

На початку минулого тижня голова НБУ А. Пишний розповів, що Нацбанк фіналізує остаточне рішення щодо граничних розмірів перерахунків між фізособами, а вже цього тижня – мав би розглянути його на правлінні.

За словами заступника голови НБУ, планується встановити обмеження p2p-переказів для фізичних осіб на рівні 100 тис. грн на місяць. Для волонтерів діятимуть окремі правила.

 

Податківцям на перевірки одягатимуть бодікамери

Як розповів Д. Гетманцев, ймовірно, у податківців, що здійснюють перевірки, у тому числі фактичні, з’являться бодікамери. На його думку, це буде один із найбільш ефективних заходів у боротьбі з корупцією на місцях.

«Захистити свої законні права і інтереси у податкових спорах має стати на крок ефективніше. Зрештою, це і є класичний виграш-виграш як для контролера, так і перевіряємого ним бізнесу», – деталізував нардеп.

 

Що ще нового у ДПС?

  1. Порядок оформлення результатів документальних перевірок зміниться. Його приведуть у відповідність, зокрема, до Закону №3603-ІХ щодо вдосконалення онлайн-комунікацій з платниками податків та Закону №2970-IX щодо імплементації міжнародного стандарту автоматичного обміну інформацією про фінансові рахунки.
  2. ДПС буде створено перелік платників з найвищими податковими ризиками. За експериментом від Уряду, схвалювати податкові ризики буде спеціально створена експертна комісія ДПС, а погоджувати – Голова ДПС. Але наразі невідомо, як система управління податковими ризиками функціонуватиме поряд з існуючими процесами за нормами ПКУ.
  3. Змінився порядок оформлення і подання скарг платниками податків. Мінфін вніс зміни до Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами. Вони стосуються взаємодії з контролюючим органом у режимі відеоконференції з метою надання усних пояснень.

 

Не пропустіть граничні терміни подання звітності та сплати податків!

Нагадуємо, що сьогодні, 19 серпня, – граничний строк сплати податків за ІI квартал 2024 року. Екологічний податок, рентна плата, єдиний податок для III групи, туристичний збір... Загалом з десяток податків та зборів, які слід сплатити за ІI квартал 2024 року, дивіться тут.

А до завтра, 20 серпня, потрібно подати податкову звітність за липень 2024 року. Яку саме – дивіть тут. Щоправда, виконати свій обов'язок можна й після війни, якщо поки що немає такої можливості.

 

Три свіжі податкові роз’яснення

  1. З 1 січня 2025 року – нові правила отримання ліцензій на підакцизні товари. Для отримання ліцензій на всі види підакцизних товарів з 1 січня 2025 року потрібно буде подавати ф. №20-ОПП за об’єкти, через які здійснюватиметься відповідний вид ліцензійної діяльності, та проходити е-ідентифікацію в Е-кабінеті.
  2. В які строки покупцю під час війни слід подати скаргу через нереєстрацію ПН? Податківці підкреслили, що перебіг строку для подання платником податків заяви зі скаргою зупинявся з дати запровадження воєнного стану на території України і до 01.08.2023.
  3. Правила звільнення від ПДВ операцій з будівництва житла. Що розуміється під «будівництвом житла» за п. 197.15 ПКУ? Як генеральному підряднику відкоригувати ПЗ з ПДВ на постачання замовнику будівельно-монтажних робіт з будівництва житла за держкошти? Читайте у свіжій УПК.

 

Владу просять розширити перелік підприємств з бронюванням

Бізнес звернувся до влади з метою розширення переліку підприємств без обмеження щодо кількості бронювання військовозобов’язаних працівників, що перебувають у прифронтових територіях, а також тих, що визнані територіями, на яких ведуться (велися) бойові дії.

Крім того, у ВРУ зареєстровано новий законопроєкт №11468. Ним пропонується дозволити бронь працівників у кількості не більше ніж 30% у госпсуб'єктів будь-якої організаційно-правової форми, за умови відсутності у таких суб’єктів податкового боргу чи заборгованості зі сплати ЄСВ.

 

Чи може директор підприємства вести його бухгалтерський облік?

Підприємство самостійно обирає форми організації бухобліку з дотриманням вимог Закону про бухоблік. Однією із дозволених форм є самостійне ведення бухгалтерського обліку та складання звітності безпосередньо власником або керівником підприємства.

  • Як документально оформити директора як відповідального за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юрособи? 
  • Які ще діють умови для такого варіанту обліку?

Читайте у статті від редакції.

 

Що ще треба знати роботодавцям?

  1. Залишилося майже 2 роки, щоби передати дані з паперових трудових книжок ПФУ! Від дати набрання чинності Законом №1217-IX (10.06.2021) працівники і роботодавці мають 5 років для оцифрування трудових книжок. Як це зробити, нагадує ПФУ.
  2. Положення про медогляд кандидатів у водії та водіїв ТЗ зміниться. Планується внормування процесу визначення можливих кодів пристосування під час проведення медоглядів медичною комісією, а також пропонується внесення та врахування вже внесених медзаписів до е-системи охорони здоров’я під час проведення таких медоглядів.
  3. Ненормований робочий день: правила встановлення і додаткова відпустка. Кому встановлюється ненормований робочий день? Чи можлива комбінація «неповний робочий день + ненормований робочий час»? Чи надається за це додаткова відпустка? Читайте у цій статті.
  4. Перехід від паперових до електронних ТТН вже розпочався: що треба врахувати СГ? Нагадаємо, що 4 червня 2024 року Мінінфраструктури почало дворічний експеримент щодо впровадження е-ТТН. Розглянемо, як це впливає на складання ТТН для перевезення вантажів та наведемо наслідки нескладання ТТН для всіх СГ, ось тут.
  5. Встановлення норми тривалості робочого часу. Держпраці зазначила, що законодавством не встановлено єдиної норми тривалості робочого часу. Вона може бути різною залежно від графіка роботи роботодавця, тому обраховується ним самостійно.

 

Три цікаві роз’яснення від ПФУ

  1. Пенсійний фонд навів найпоширеніші помилки в електронних заявах-розрахунках страхувальників. Зокрема, в електронних заявах-розрахунках страховий стаж не відповідає загальному стажу, вказаному у заяві-розрахунку або має місце невідповідність між набутим страховим стажем і тим, що зазначений у Реєстрі застрахованих осіб.
  2. Місяць не відпрацьовано, але премію нараховано: як це вплине на лікарняні? ПФУ видав лист, у якому надав відповідь на запитання щодо врахування одноразової премії на обрахунок середньої заробітної плати для виплати лікарняних.
  3. Як переглянути страховий стаж та зарплату на порталі ПФУ? У пункті меню порталу е-послуг ПФУ «Мій страховий стаж» доступні дані про страховий стаж відповідно до відомостей, що враховуються для визначення пенсії у розрізі підприємств, починаючи з 2004 року.

 

З 1 вересня юросіб штрафуватимуть за недостовірні дані про бенефіціарів

Мін’юст нагадує, що Закон №361 передбачає обов’язок юросіб підтримувати відомості про кінцевих бенефіціарів та структуру власності юрособи в актуальному стані. З 1 вересня за недостовірні дані розпочнеться застосування штрафів у розмірі від 17 до 340 тис. грн.

 

Інші новини

  1. Індекс інфляції за липень становить 100,0%. За даними Держстату від 09.08.2024, споживчі ціни в липні 2024 р. порівняно з червнем 2024 р. не змінилися, водночас з початку року зросли на 4,3%. Ціни на продукти харчування та безалкогольні напої знизилися на 0,6%, а от на алкогольні напої та тютюнові вироби підвищилися на 1,0%. Одяг і взуття подешевшали на 3,7%, а ціни на транспорт зросли на 0,7%.
  2. Бізнес назвав альтернативи законопроєкту №11416 про підвищення податків. На зустрічі бізнесу з нардепами було висловлено пропозиції замість запровадження ВЗ з обороту зменшити частку ПДФО, що надходить місцевим бюджетам, та збільшити частку ПДФО до держбюджету від держсектору, а також покращити адміністрування майнових податків.
  3. Держслужба зайнятості скасувала понад половину дозволів на працю іноземців: в чому причина? З початку 2024 року Державна служба зайнятості скасувала 1740 дозволів на застосування праці іноземців та осіб без громадянства із майже 3000 виданих – через несплату ЄСВ.

Слава Україні!
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор: «Дебет-Кредит»

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: «Дебет-Кредит»/Новини порталу

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Новини порталу»