Це – другий цього року (сто п’ятдесят четвертий загалом і п’ятдесят шостий під час війни) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена трудовим відносинам, зарплаті та кадрам. За три тижні, що минули з моменту написання попереднього листа, з’явилося багато нового та цікавого на цю тему. А саме:
- нагадаємо, як виплачувати лікарняні та декретні у разі фінансування ПФУ;
- визначимося, як одержати доступ до своїх листків непрацездатності на порталі ПФУ;
- дізнаємося, чи треба індексувати зарплату у лютому 2025 року;
- розповімо про повторне оприлюднення проєкту щодо накопичувальної пенсійної системи;
- зʼясуємо, чи виникає ПДФО у разі сплати роботодавцем внесків на обов’язкове страхування водіїв;
- зауважимо, що Уряд запровадив перебронювання в режимі реального часу;
- зупинимося на змінах щодо військового обліку та призову громадян;
- проінформуємо про нові правила від ВРУ у системі працевлаштування осіб з інвалідністю.
Гарного вам читання!
Нові правила працевлаштування осіб з інвалідністю
15 січня ВРУ
прийняла у ІІ читанні
законопроєкт №5344-д про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав осіб з інвалідністю на працю.
Законопроєкт передбачає збільшення кількості цільових надходжень на соціальний захист людей з інвалідністю.
При цьому роботодавцю пропонуватимуться альтернативні механізми підтримки людей з інвалідністю (на вибір):
- або працевлаштувати осіб з інвалідністю, облаштувавши їм (за потреби) належним чином робоче місце (1 робоче місце для роботодавців, що мають штат від 8 до 25 працівників; 2% робочих місць – для роботодавців, основним видом діяльності яких є реабілітація осіб з інвалідністю, навчання таких осіб або догляд за ними; 4% робочих місць – для роботодавців, що мають штат більше ніж 25 працівників);
- або сплачувати цільовий внесок на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю до Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (у разі, наприклад, неможливості працевлаштувати осіб відповідної категорії через високий ступінь виробничого ризику).
На прохання громадських організацій передбачено, що кошти цільового фонду соціального захисту осіб з інвалідністю скеровуватимуться також і на фінансування витрат на їхнє навчання.
При цьому розширюються категорії підприємств, які можуть користуватися фінансовою підтримкою від держави, наприклад підприємства захищеного працевлаштування, які матимуть на меті не отримання прибутку, а забезпечення роботою осіб з важкими формами функціональних обмежень.
Роботодавець сплатив внески на обов’язкове страхування водіїв: що з ПДФО?
Запорізькі податківці
підкреслили, що суми внесків на обов’язкове страхування, що сплачуються підприємством за своїх працівників згідно з договором про обов’язкове страхування, не включаються до складу загального місячного або річного оподатковуваного доходу працівників.
Але в додатку 4ДФ їх слід все одно зазначати під ознакою доходу 132.
Перебронювання здійснюватиметься в режимі реального часу
За інформацією Мінекономіки, 14 січня на черговому засіданні Уряд дозволив підприємствам переброньовувати працівників через портал «Дія» без необхідності очікування 72 години. Ця норма діятиме з 22 січня по 1 березня для підприємств, які оновили статус критично важливих. Бронювання таких працівників здійснюватиметься в режимі реального часу.
Ці зміни вирішать складнощі, що виникали через 72-годинну паузу між завершенням попереднього терміну бронювання та оформленням нового.
Тож з 22 січня, якщо керівник, не очікуючи 28 лютого, хоче перебронювати працівників, треба:
- підтвердити критичність за новими критеріями,
- анулювати попереднє бронювання працівника,
- подати заяву на бронювання (у такому разі не потрібно буде очікувати 72 години).
Як виплачувати лікарняні та декретні у разі фінансування ПФУ?
Для фінансування лікарняного за страхові кошти роботодавець не пізніше 5 робочих днів з дати прийняття рішення про призначення виплати формує в кабінеті страхувальника на вебпорталі ПФУ заяву-розрахунок щодо сплати за листком / листками непрацездатності та направляє до ПФУ.
Пенсійний фонд опрацьовує заяву-розрахунок за листком непрацездатності та приймає рішення щодо фінансування страхової виплати.
Не пізніше трьох робочих днів після надходження заяви-розрахунку ПФУ здійснює фінансування виплати на окремий рахунок страхувальника.
Роботодавець, отримавши кошти на рахунок, як правило, не пізніше найближчого дня, встановленого для виплати заробітної плати, здійснює виплату допомоги застрахованій особі. Про це ми писали
тут.
Як одержати доступ до своїх листків непрацездатності на порталі ПФУ?
За повідомленням ПФУ, інформацію щодо листків непрацездатності (номер, дату відкриття, дату закриття, причину непрацездатності) з ЕРЛН може отримати будь-яка застрахована особа на вебпорталі е-послуг ПФУ. Відомості містяться в особистому кабінеті користувача (пункт меню – «Мої листки непрацездатності»).
Відповідною інформацією мають можливість скористатися й самі страхувальники, роботодавці (пункт меню особистого кабінету страхувальника «Листки непрацездатності»), що значно спростило процедуру збору необхідних відомостей для розрахунку суми виплати за час тимчасової непрацездатності працівника.
Чи треба індексувати зарплату у лютому 2025 року?
- обчислення індексу споживчих цін для індексації грошових доходів населення проводиться наростаючим підсумком, починаючи з січня 2025 року;
- січень 2025 року приймається за 1 або 100 відсотків;
- сума індексації, яка виникла у грудні 2024 року, у січні 2025 року не нараховується.
У лютому 2025 року індексацію зарплати нараховувати ще буде не потрібно. Про це ми зазначали у своїй новині
ось тут.
Накопичувальна пенсійна система: повторно оприлюднено законопроєкт
29 січня 2025 року Мінсоцполітики
оприлюднило проєкт Закону «Про загальнообов’язкове накопичувальне пенсійне забезпечення».
Як зазначено у
пояснювальній записці, проєктом акта передбачається встановити обов’язкову участь у системі накопичувального пенсійного забезпечення всіх категорій працюючих осіб.
При цьому фіскальне навантаження на роботодавця чи на працівника не змінюється. Накопичувальний внесок становитиме:
- 2% (1% за рахунок виокремлення з єдиного внеску та 1% - за рахунок ПДФО) бази нарахування накопичувального внеску протягом першого року з дати початку сплати накопичувальних внесків,
- 4% (2% + 2% відповідно) – протягом другого року,
- 6% (3% + 3% відповідно) – протягом третього і в наступні роки.
При цьому роботодавець автоматично залучатиме працівника на щорічній основі до сплати накопичувального внеску (автозапис). Працівник, своєю чергою, має право відмовитися від сплати такого внеску, подавши відповідну заяву роботодавцю.
Фізичні особи - підприємці та інші категорії самозайнятих осіб, що сплачують накопичувальний внесок на свою користь, накопичувальні внески сплачуватимуть на добровільній основі (автозапис з правом відмови).
І наостанок - аналітика від редакції
Який військово-обліковий документ вимагати від працівників? Як оформлюватимуть відстрочки військовозобов’язаним? Чи можна представнику ТЦК під час заходів оповіщення пред’явити, крім паспорта, інший документ? Про це все читайте
тут.
Наразі це все.
Більше новин на тему трудових відносин та зарплати ви знайдете тут, а консультацій – тут.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»